Nowa, europejska wersja Kia Sportage

Mocniejsza, większa, bezpieczniejsza, bardziej komfortowa i zaawansowana technologicznie – taka jest właśnie nowa Kia Sportage, stworzona z myślą o europejskim rynku.

Po raz pierwszy Sportage uwzględnia potrzeby innych rynków. Od wersji koreańskiej różni się długością – jest krótszy, ma niewiele mniejszy rozstaw osi, mocniej ścięty tył i bardziej agresywnie wystylizowane zderzaki. 

Jak nowy Sportage przyjmie się na Starym Kontynencie?

Poprzednie cztery generacje tego auta zdobyły dużą popularność w Europie, a ostatni model stał się bestsellerem na wielu rynkach, w tym również na polskim. Poprzedni Sportage wyróżnia się niebanalną stylistyką, szeroką gamą silników oraz skrzyń biegów i napędów – na dwa lub cztery koła. Nowa Kia Sportage to jeszcze większy krok w przód. Jest bardziej zaawansowana technologicznie, ma charakterystyczny, niepowtarzalny design i wysoką jakość wykonania. Co wyróżnia nową Kie? O tym w dalszej części wpisu.

Kia Sportage

Odważny design Kia Sportage

Przegląd nowego Sportage zacznijmy od jego zewnętrznej części. Przód prawdopodobnie nie przypadnie do gustu każdemu przez swój charakterystyczny, odmienny wygląd, ale właśnie o to chodzi. Auto ma wzbudzać emocje już samym swoim wyglądem. Na pewno jest to auto, którego nie da się pomylić z żadnym innym. Już z daleka wiadomo jaki samochód jedzie. 

Sami projektanci Sportage przyznają, że chcieli stworzyć coś odmiennego, coś co będzie przyciągać wzrok swoją odmiennością i nietuzinkowymi połączeniami. Sportage łączy na przykład krągłe kształty z ostrymi, prostymi liniami. Auto wygląda zadziornie, ale jednocześnie spokojnie. Jest muskularne, ale nie ociężałe. To pokazuje, że projektanci uzyskali efekt o jaki im chodziło.

Spojrzenie na szczegóły

Nad dużą, czarną ochroną chłodnicy mamy odświeżony, lecz dalej rozpoznawalny, charakterystyczny “tiger nose”, który płynnie przechodzi w światła do jazdy dziennej o kształcie bumerangu.

Z tyłu znajdziemy ultracienkie światła optycznie poszerzające nadwozie, lekko wklęsłą klapę z nowym logo oraz czarne wstawki w klapie i zderzaku, zachodzące na boki. Taka dbałość o detale cieszy oko i sprawia, że nowa Kia przyciąga zaciekawione spojrzenia. Auto jest subtelne, stylowe i bardzo eleganckie. 

Różnorodny wybór wyglądu Kia Sportage

Po raz pierwszy Kia ma tyle różnych konfiguracji. Do wyboru jest 13 kolorów lakierów (w tym 4 zupełnie nowe), 6 rodzajów felg, a we wnętrzu 7 tapicerek. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie! 

Usportowiona wersja GT-Line, która znalazła się w ofercie będzie miała inaczej wykończone zderzaki oraz dwutonowe nadwozie (czarny dach, słupki A i lusterka). We wnętrzu również pojawiają się sportowe akcenty – kierownica z logo GT-Line czy zamszowo-skórzana tapicerka foteli z kontrastowymi przeszyciami. 

Kia Sportage

Zaawansowane technologicznie i przestronne wnętrze Kia Sportage

Europejska wersja Sportage jest niewiele większa od swojego poprzednika. Auto ma 4515 mm długości, czyli tylko o 3 cm więcej. Szerokość i wysokość samochodu oraz rozstaw osi zwiększyły się tylko o nieznaczny 1 cm. Jednak Kia obiecuje, że w środku nowe, większe wymiary są odczuwalne. Za to bagażnik, dzięki zastosowaniu nowej platformy N3, zwiększył swoją pojemność o niemal 100 l, co daje nam 591 litrów pojemności. 

Nowoczesność z prostą obsługą 

Kia Sportage posiada dwa ekrany, każdy z nich o przekątnej 12,3 cala. Pierwszy pełni funkcję zegarów.  A drugi, lekko zakrzywiony w stronę kierowcy (tak jak w EV6) funkcjonuje jako ekran nawigacji i multimediów. 

Pod ekranem nawigacji znajduje się wielofunkcyjny panel dotykowy – może służyć do obsługi klimatyzacji oraz sterowania multimediami. Działa bardzo szybko, a jednocześnie jest prosty i intuicyjny w obsłudze.

Dodatkowe elementy wnętrza to między innymi nietypowo zaprojektowane nawiewy wentylacji i nawiązujące do nich kształtem klamki w drzwiach oraz zestaw audio Harman Kardon. 

Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu

Co to oznacza? Między innymi sztywniejsze nadwozie, solidniejsza platforma N3, nowa poduszka powietrzna między fotelami oraz zastosowanie trwalszych materiałów w strefach zgniotu. O bezpieczeństwo będą dbać również różne systemy bezpieczeństwa znane z Sorento i EV6. Te rozwiązania to na przykład system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy BCA. A także system autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach FCA-JX, system monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą PCA, czy asystent jazdy po autostradzie HDA.

Napęd AWD, zawieszenie ECS i nowy, terenowy tryb jazdy

Napęd AWD w nowej Kii nadal będzie dostępny, a do tego został wzbogacony o tryb jazdy terenowej, który jest już znany z Sorento. Ten tryb pozwoli nam na jazdę w trudniejszych warunkach – po piachu, błocie czy w deszczu i śniegu. Auto samo odpowiednio ustawi napęd na cztery koła, skrzynię biegów, kontrolę trakcji, reakcję na gaz i inne podzespoły. Oprócz trybu terenowego będą dostępne już znane tryby jazdy po asfalcie, czyli Comfort, Eco i Sport. 

Nowością za to jest elektronicznie sterowane zawieszenie (ECS) z kontrolą tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. Po raz pierwszy w Sportage’u pojawia się aktywne zawieszenie, które będzie reagowało na zmiany nawierzchni i dostosowywało się do warunków. 

Kia Sportage

Podsumowanie – Kia Sportage

Nasz wpis to tylko wybrane informacje o nowej Kia Sportage, bo sam samochód do zaoferowania ma znacznie więcej. Jest to nie tylko ewolucja dobrze znanego nam modelu, ale również motoryzacyjna rewolucja. Jednak jego koncepcja się nie zmieniła. Sportage to nadal rodzinny SUV, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na dłuższe podróże. Tylko tym razem został zaprojektowany inaczej, zgodnie ze zmieniającym się światem. Sportage po prostu jest, aby ułatwić nam życie i zapewnić bezpieczną, przyjemną i komfortową jazdę!

Jazda próbna – co powinieneś wiedzieć?
Opony zimowe – co warto o nich wiedzieć?

Najnowsze artykuły

Menu